Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 7 januari 2020

Hotell Gyllene Knorren med passion...

... är en väldigt konstig rubrik på årets första inlägg :).

Det är passionsblomman som kom till huset för ett halvt år sen.
Just nu mår den inte bra.
Och det är inte julgranens fel.
När jag var liten hade vi massor med krukblommor hemma, och när de den här tiden på året inte mådde så bra, fällde en del blad, och gulnade och "sade upp kontraktet" så var det rätt ofta att det skylldes på julgranen.
Jag vet inte om det faktiskt var så, att den "vilda" julgranen inverkade speciellt på lite känsligare blommor så de fick svårt att klara sig till våren.
Den här tiden är ju hur som helst tung för allt som växer.
På grund av mörkret, kylan, den torra värmen inomhus och jag vet inte vad...

Nåja, återstår att se om rötterna och stamdelen på passionsblomman är så pass kraftig att den ändå överlever fast bladen faller och det mesta verkar torka bort...
Jag har nog glömt vattna också x antal gånger, så det har blivit lite klumpigt med vätan.
Inte bra det heller.
Men som sagt, återstår att se.
Kanske det kommer ett glädjetjut här på bloggen om ca två månader när blomman igen börjat repa sig och tycker det är dags att skjuta nya gröna skott.

Tills dess njuter vi/jag av en helt bedårande julgran :).

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar