Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 30 januari 2020

Benvärmare av bästa sort...

... men det finns en risk att benvärmaren hoppar bort, speciellt om han hör att nån skramlar med en matskål eller liknande...

Nog är det lite skönt med benvärmare. Katten verkar också trivas.
Eftersom jag har fyra fyrfotade inomhus så är det nästan alltid en som vill vara i famnen.
Alla har de sitt sätt att "fråga lov" om de får hoppa upp.
En av dem som jag tidigare tolkade som "inte famnkatt" och försiktig och rädd, har på senare tid visat sig kunna ta för sig ordentligt när det gäller gos. Sitter man lite sådär ute på stolkanten så hoppar hon opp bakom ens rygg och trevar sig försiktigt fram till famnen därifrån.
En annan sätter framtassarna på knäna och frågar "finns det rum?".
En tredje kan till och med ställa sig bakom ens rygg och dra i tröjan tills man ger honom rum i famnen.

Nu är det bara det att de varit så extremt hungriga hela vintern.
Gnäller hela tiden om mat. Så fort jag rör mig i närheten av köket så hoppar alla fyra ner och störtar jamandes till matskålarna.
De får nog mat. Men inte hela tiden, som det står i föreskrifterna att katter alltid ska ha tillgång till mat och vatten. För en av dem har varit ordentligt överviktig så jag har måsta ha honom på diet. Inte så lite svårt när alla alltid är inne samtidigt och de andra borde få mera... Han är dessutom väldigt glupsk och snabb att äta... De andra hinner liksom inte med...

Har jag månne nåt vettigt att skriva idag?
Dagens visdom?
Snöskottning kan med fördel göras "slow doing" så man inte kör slut på sig.
Och så kan man tänka efter det som de ofta påpekar i träningsvideor: se till att ha en bra hållning, dra in magen så den kan ge stöd åt ryggen, ta bra stöd med benen, inga konstiga vridningar varken i rygg eller knän, håll ner axlarna, slappna av...

Utfallssteg åt sidan kan man ha bra nytta av när man skottar med skyffla... men det kan ju hända att grannarna får lite roligt åt ens snöskottningsstil förstås... :).

Ta det lugnt, håll er varma, och akta er för att bli nerkylda om ni blir svettiga av snöjobbet!
Vi återkommer :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar