Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 2 december 2019

Virka julgransbollar i guld...

... kan man väl göra om man inte har nåt bättre för sig en måndagskväll?

Det var nån i huset som sa att man kunde sätta lite julgransprydnader i utegranen också.
Jaha?
Men julgransbollar som kan gå sönder kan ju skada nån fågel eller katt eller annat djur.
Så jag kom på att jag hade ett väldigt besvärligt-att-hantera-för-att-det-är-så-halt-garn i guldfärg som jag hittat på loppis (var annars?), troligen följt med när jag köpte nåt annat färdigt-planerat-vad-jag-ska-göra-med-garn.

Men vad skulle jag fylla bollen med? Inte nåt som drar i sig vatten, inte nåt som lätt går sönder, inte för tungt..
Jag hade en halv tidning framför mig på köksbordet. Ena halvan hade använts till en biopåse för eko-avfallstunnan. Så jag tog en sida av tidningen och knycklade ihop den till just den rätta storleken, och sen sneglade jag över axeln och såg en tom brödpåse som ännu inte kastats, och så klippte jag av den till att täcka tidningsbollen med. Lite hindrar det åtminstone att bollen blir vattenfylld och tung och oformlig.
Tänkte jag.

Inte vet jag om det lyckas, men har i alla fall gjort två och ska se om jag lyckas göra fler... Är ju så otroligt dålig på att göra samma sak fler gånger, trååååkigt, juh!

Men det är lite av vad som finns på mitt köksbord idag. Bland kalendrar, tidningar, sticksömmar, sladdar och papper.

Hoppas ni har det bra i kylan (här är det faktiskt minus 10 grader för tillfället), i snön (som de lovat ska smälta bort i slutet av veckan?) och bland julsångerna...
Snart går vi mot ljusare tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar