Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 28 januari 2020

Vinterns favoritplagg i kubik...

... är 1) en av de där tunna "dun"-jackorna som "alla andra också har"...
... sen 2) en tunn tunn fleece med kort dragkedja vid halsöppningen och så 3) en tjock collegejacka med huva, som nog är tjockare än vanlig college, därför kallar jag den jacka.

Jag kom att tänka på de här tre favoriterna tack vare segmenta.se som ju sysslar just med tryck på jackor och väskor av olika modell och storlek. Mina tre favoritplagg har nämligen alla tryck på sig, två är från en förening och ett är från ett företag.

Åtminstone två av de här favoritplaggen skulle jag nog inte ha skaffat om inte "någon" skulle ha gjort en beställning från just en firma som trycker på företagsjackor och liknande.
Och eftersom jag ville understöda den ridklubb jag är med i så ville jag gärna göra "reklam" för den genom att bära kläder med dess tryck på. Dessutom var det fråga om väldigt praktiska plagg att ha just i stallet och när man rider.

Den tunn tunna fleecen är så smidig att ha som ett extra lager innanför jackan när det är riktigt kallt. Och på sensommaren är den otroligt skön att dra utanpå kortärmat när det blir lite svalare på kvällen.
Just materialet har jag förundrat mig över också (okej, fleece funkar väl så), fast det småregnat när jag ridit på hösten så har fleecen hunnit torka medan jag sadlat av och ryktat hästen. Och den har känts varm i alla fall. Sånt uppskattas enormt!

Sen den smidiga lätta "dun"-jackan igen är egentligen inte alls i min stil, men den tog jag eftersom "alla andra" på jobbet skaffade den. Och med den här sortens vinter som vi haft nu har den ju varit perfekt! Jag har inte behövt söka fram min varma vinterjacka alls...

På tal om tryck på jackor kombinerat med mitt favoritämne återanvändning och loppisfynd:
Jag har ett par gånger hittat jackor/college med tryck på som jag velat återanvända, men jag har nödvändigtvis inte varit intresserad av att bära "reklamen" för någon för mig helt obekant förening 500 km bort, eller för någon skola i södra delen av landet. Men det är ju så enkelt med t.ex. jackor då att man kan fästa en tygreflex av något slag över trycket så blir det till ens egen jacka :).
För ett faktum är ju att det oftast är väldigt bra kvalitet på såna kläder som det trycks på. Annars skulle inte slutresultatet bli så bra. Så det finns plats för återanvändning om man bara fixar till det lite så klädesplagget känns som ens eget :). Som ett litet tips :) till loppisfreaks.

Hur som helst, viktigt att ha bra och praktiska kläder på sig, så man håller sig varm.
Kanske man skulle ta en rask promenad nu, hinner just och just innan solen går ner.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar