Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 10 januari 2020

Vedkonst med världskarta...

... eller hur man ska tolka de här figurerna...

Det är tunna björkslanor som legat ett år kanske och väntat på att nån ska plocka hem dem till spisved. Så jag gjorde det för nåt år sedan. Nu kom jag på att såga dem till lämpliga längder.

Men jag blev lite fundersam över figurerna som syntes på sågytorna.
Olika figurer, följer inte årsringarna vad jag vet, tycker inte heller det kan vara skadedjur som gått i såna krokar inne i trät. Det verkade ju nog tätt och jämnt kompakt, utan att nu ha granskat ytorna desto mera.

Någon som vet?

Lite roligt är det.
Har ju tidigare filosoferat över ved här.
Gör gott att grubbla på nåt sånt emellan varven.
Jag sitter ju inte med korsord hela tiden, bara en stund varannan vecka, när favoritkorsordet kommer.
Däremellan är det annat jag funderar på.

Som t.ex. hur instagram fungerar :).

Eller vilket garn jag ska använda till att skarva i ett par sockskaft vars fotdel blivit oppnött.
Borde jag rentav ta en tur till missionsloppiset för att kolla om de har nåt garnnystan som jag absolut borde ha? :)

Hoppas ni har nåt trevligt att fundera på också, en fredagskväll, nåt annat än måsten...
Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Det finns mycket att fundera på, säger hon som har löst (nånää, inte hela, men nästan) dagens korsord redan. Ringarna på veden påminner lite om hur det ser ut på huden om man får svampinfektion (var och en med sitt! :) ) Svamp?

    SvaraRadera
  2. Intressant förslag, kan säkert vara svamp, men att det skulle sprida sig så oregelbundet och varierat inuti stammen...? Får väl fortsätta fundera :)

    SvaraRadera