Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 19 januari 2020

Varsågod och sitt! ...

... men det kan hända att pallen som är gammal inte tål att gungas på, men det ska man ju hur som helst inte göra... inte med stolar heller... eller?

Så här blev det gråa garnet som följde med i en fyndgarnspåse från missionsloppiset.
Jag fick söka reda på lite annat restgarn också i liknande grovlek för att få sitsen tillräckligt stor så jag fick dit ett gummiband att hålla det på plats.

Lat som jag är så sökte jag inte så effektivt efter rätt garn utan tog det som kom först i sikte.
Det var ett reagarn (nån ylleblandning) som jag köpt nytt för 1 euro styck så det var väldigt billigt.
Orsaken till att jag köpte det bruna garnet var en locker hooking -kurs i närheten.
Ja det kunde jag berätta om en annan gång...

Men där skulle man ha antingen mattrasor i lite tunnare kvalitet eller så tjockt garn.
Jag har nog kvar locker hooking -nät och virknål nånstans.
Tänk om jag skulle söka fram det och göra nåt...
Ja, förresten, nu minns jag att jag hade börjat på en dörrmatta av mattrasor.
Och planen var nog bra annars, men jag kom på i något skede att när det är vått ute, så kommer den där mattan att vara konstant fuktig. Och eftersom "locker hookat material" blir rätt tjockt och tungtorkat så är det kanske inte så smart...
Men kanske jag kunde använda mattan nån annanstans.
Hörni, det var en bra idé ni kom med! Det var ju er förtjänst att jag kom på att jag hade det där halvfärdiga projektet nånstans i gömmorna!

Vi återkommer kanske till saken :).
Ha det gott tills dess! Eller hur som helst! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar