Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 24 januari 2020

Julchoklad med specialsmak....

... visst är det julgransplundringstider nu?
Och fast de här inte hängde i julgranen så får man äta dem?

Alltid intressant med nya smakkombinationer :).
Ändå ska jag erkänna att jag inte tycker att god choklad ska förstöras med diverse tillägg och konstigheter.
I det här fallet var det nog rätt lyckat, utan att förstöra chokladen :).
Det är bara på ytan som smakerna har lagts till. I övrigt är chokladen alltigenom perfekt.

Den ena versionen är med lingon och havssalt. Det är den som ser ut som en julgran med röda julgransbollar. Riktigt trevliga små smakpuffar i munnen när man får ett lingon eller en havssaltbit.

Den andra är med valnötter och fikon.
Där är det ju lite knepigare när fikonen är så stora och lite sega. Nötterna är också lite stora. Jag vill ju bara ha chokladen, ju.
Men sen ändå, när man äter fikonen och de pyttesmå fröna plötsligt knastrar mellan tänderna blandat med den där härliga chokladen. Perfekt! Nötterna är ju nog också goda. Med choklad till då förstås :)!

Ska jag sluta snåla er?
Kanske det.
Som tröst kan jag säga att jag måste spara resten nu några veckor tills familjens yngsta kommer hem från studieorten. Jag lovade henne att hon också ska få smaka de här nyheterna.
Det är bara att gömma bort dem lite bakom nån flinglåda eller nåt.

Det ska nog gå bra, jag har annat choklad att mumsa på så länge.

Hoppas ni har nåt nyttigt (obs!) och  gott att mumsa på också. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar