Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 15 januari 2020

Gymnastik i hobbyrummet...

... blev det när jag skulle nysta upp garn som jag tidigare nystat ner (om man gör ett nystan när man nystar upp så heter det väl nysta ner när man gör en härva av ett nystan?)...
Det var inte mycket garn, och dessutom var det rätt grovt, så jag trodde det inte skulle rådda till sig när jag skulle nysta upp det igen efter min lilla "kvalietskontroll". Men se, ett garn är ett garn även utan kattor som leker med det, så det började rådda. Jag fick fixa en provisorisk nystkrona, satte "härvan" på fötterna och höll då upp dem i luften medan jag nystade. Det var som tur är bara en liten härva, annars hade jag nog inte orkat "hålla fötterna högt".

När jag nystade kändes det som statisk elektricitet i garnet så jag antar det inte är ull, utan nog nån slags konstfiber... Men lite skönt att virka ett så grovt garn. Rejält. Till skillnad från den lilla kaststjärnan som jag nämnde senast.

Jag tog med en penna på bilden så man skulle se proportionerna, garngrovleken.
Vad det ska bli?
Kunde bli en pannlapp, men jag hade faktiskt en idé genast jag såg och kände det här garnet. Det var inte det här jag ville köpa på loppiset, men de följde med i samma påse som ett betydligt tunnare garn som jag vet passar perfekt i mitt stora tröjprojekt.
Men om det lyckas så blir det här en sittunderlag till den kökspall jag oftast sitter på när jag äter. Tänkte dels att det är lite varmare, och så mjukar det upp pallen lite. Ska se om det alls är bekvämt att sitta på sen. Om inte så blir det kanske nåt åt katterna, vad vet jag :).

Nä, nu ska jag faktiskt ta en tupplur innan jag börjar med kvällssysslorna.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar