Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 15 januari 2020

Foto på kort i gran målad av ängel i gran...

... innan allt plockas ner i sina lådor igen.

Jag har inte kunnat slänga ut granen än.
När jag var liten var det nog mycket närmare påsk innan granen åkte ut.
Minns inte att den skulle ha barrat så mycket då heller som nuförtiden.
Granarna var av bättre kvalitet förr kanske.

Julgransprydnaden på bilden är alltså en akvarell målad av en ursprungligen virkad ängel. Fast på fotot ser nog ängeln mera pappersaktig ut.
Det fanns en tid när jag målade akvarell, gick på två nybörjarkurser :).
För att säkert lära mig grunderna.
Sen målade jag en hel del faktiskt.

Konstigt det där när vissa saker upptar nästan hela ens tid och så plötsligt tappar man intresset eller tiden eller nåt... och så gör man det inte alls mera.
Jag vet inte om jag skulle ha tålamod nu att måla akvarell.
Färgerna har jag kvar, åtminstone så mycket att jag skulle få en början på det. Akvarellpapper likaså.

Sen blev det en porslinsmålningskurs i närheten som blev tradition i närmare 10 år i rad, varje vårvinter. Det blev en hel del målat då också. Och roligt var det.
Sen mitt i allt blev det ingen kurs i närheten och så hände nåt annat och så tappade man det intresset också. Målfärgerna finns kvar. Och penslarna. Och vitt porslin. Bara att börja på nytt.

I något skede målade jag på träföremål också. Med hobbyfärg och tusch. Det var väldigt roligt också. Kvar finns träföremål att måla på. Fyndade på loppisar. Men färgerna har nog torkat ut så dem borde jag skaffa nya om jag ska ta upp den hobbyn på nytt...

Skrev ett par historier som jag tryckte opp och de spriddes ut lite hit och dit. Det var väldigt roligt att skriva och jag var helt inne i den världen. Har nog någonstans en början på en ny story i ett rutigt häfte, modell mindre, så det var lätt att ha med sig och t.ex. skriva i bilen när jag hade skjutsat någon nånstans och måste vänta nån timme. Då var det riktigt passligt att skriva vidare, försvinna in i bokens värld, den man skapade själv. Papper och penna finns kvar, om intresset skulle finnas...

Vad skall man göra?
Det virkade pallskyddet blev klart, kunde ha varit ett varv större, men jag satte in ett runt gummiband i yttersta kanten som håller skyddet på plats. Helt ok.
Mera stickade strumpor?

Märkte idag att sitsvärmaren i bilen troligen sagt opp kontraktet, kanske nån säkring bara som gått, men jag kunde kanske fixa till nån varm tunn dyna att ha med sig i väskan så man alltid har en rumsvarm dyna att sätta sig på när man far iväg på morgonen... hmmm...

Ha det gott hursomhelst! Det blir längre och längre dagar därute... våren har nog tänkt komma i år också :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar