Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 14 januari 2020

Hönsnät en trevlig bekantskap :)...

... att pyssla med alltså...

Det blev en väldigt mörk bild men klickar man på den så får man den ju större.
Inte vackert, nä, men fungerar tills man tänkt ut nåt annat.
Nere på backen framför det dubbelvikta gallret syns det mossiga murkna bräde som knäcktes i stormen och som hade varit som kantbräde högst uppe.
Jag lade det uppefter gallerkanten där nere, för där fanns någon enstaka vass del av gallret som spretade lite tokigt, så brädet får skydda kattassar och andra tassar från att rivas.

Men tillbaka till rubriken.
Jag märkte hur jag gillade formvilligheten och stadgan då det gällde hönsgallret.
Och mindes när jag sett något inredningsprogram inför jul där de använt mycket hönsgaller till att forma den stomme de ville ha och sen plockade de in ris och mossa och allt möjligt och resultatet var alla möjliga fina skapelser.
Även om det här gallret var gammalt, sisådär femti år minst, och rostigt, så var det roligt att forma.
Lite rädd var jag när jag rev och slet i det, att det skulle brista i sin rostighet och sprätta i ansiktet eller nåt. En gång brast järntråden nog, så jag fick en liten varning om att vara försiktig.

Nåja, fåse vad jag gör med resten av staketet, kanske likadant, så att det blir hälften lägre och så att jag får bort de andra murkna bräderna också.
Alla "hörnstolpar" är förstärkta med nya impregnerade stolpar så jag skulle kanske helst ha kvar dem.
Men hur gömmer man bort dem då?
Med stickgraffiti? :)
Eller målar blomstergirlanger på dem?

Ja, jag har faktiskt sett nånstans i en matsal på ett boende för äldre och såna i behov av rehabilitering, där de hade smala pelare på några ställen, att de hade målat sirliga blomstergirlanger på dem. Om jag inte minns fel. Något grönt i alla fall, som svepte runt pelarna så man inte märkte att de hör till den bärande konstruktionen...

Det skulle vara så roligt att måla nåt stort, fastän utmanande.
Så kanske det får bli hörnstolparna där i trädgårdshörnan då :)!

Det var det, hoppas ni har nåt trevligt att planera för, eller annars tänka på, så ni klarar resten av måndagen :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar