Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 3 februari 2020

Liksidig snöskottning...

... borde det synas på den här bilden, men jag antar jag måste förklara...
Jag har ju haft problem med "skrivarmen" för ett antal år sen. Jag hade konstant värk och gick på fysioterapi för att få ordning på det. Den vintern var det väldigt mycket snö. Och alltså mycket snöjobb.


Eftersom jag ville göra något åt snön, men inte kunde köra på som jag brukade, så började jag träna att skotta lika mycket med båda armarna. Alltså jag svängde snöskyffeln då och då för att båda armarna skulle jobba lika mycket. Först var det svårt, jag fick riktigt tänka efter vilka muskler jag använde och "spegelvända" tänket. Men det gick!

På bilden syns det alltså hur jag jobbar för att få liksidighet. Man kan nog göra på annat sätt också men just på den här korta grusgången funkar det här bra.

Jag skottar några meter åt ett håll, svänger skyffeln och skottar ungefär lika mycket åt andra hållet. Sen blir det ju likadant när jag kommit till änden på gången och vänder.

Det är kanske inte så märkvärdigt egentligen, men det var nån jag pratade med som aldrig tänkt tanken, och inte trodde heller det skulle lyckas att göra så. Jag tycker det är kul.

Och bra så, för nu har snön kommit, så det är mycket att skotta...
Men det är ju så vi vill ha vintern :).
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar