Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 3 mars 2019

Vilken färg blir man glad av?



Jag märkte att det nog är stor skillnad på färg och färg, när jag stickade ny fot på strumpskaften som jag skrev om för en tid sen (strumpskaft får ett andra liv - klick!).
När jag tog foto på sticksömmen ville jag inte ens sätta upp en färgbild här utan föredrog en svartvit för att man inte skulle störa sig på färgen...



Sååå hemsk var den väl inte? Nä, men när jag skulle sticka den andra foten så märkte jag att det tog emot att ta tag i sticksömmen, och det berodde nog till en del på färgen.
Nu ska jag testa om jag lyckas sticka ett par fötter till på gamla skaft och om det går lite snabbare om jag hittar en riktigt trevlig färg. Naturligtvis inverkar garnkvalitén också, men kanske färgen är viktigare än man kan tro...

Har hon inte nåt viktigare att fundera på? kanske ni undrar...
Hmm, jo, det har jag säkert. Den där takplåten som borde spikas fast ordentligt innan den bryts loss i nästa nordan-storm. Hur tidigt ska jag upp i morgon för att hinna mocka bort snön som lagt ett par tunga drivor tvärs över infarten till huset? Borde jag lägga i en tvättmaskin nu för att få de viktiga kläderna torra tills jag behöver dem? Hur ska jag göra för att få bilen besiktad när den...

Nej, jag ska inte ösa ur den ord-hopen.
Ni förstår varför jag öser annan sorts ord över er :).
Det finns så mycket man kan fundera på, somt trevligare, annat... ännu trevligare.
Men nu är det strax dags för Mello Andra chansen och det får man inte missa!

Ha det gott!
(och nu märker jag att jag samtidigt avslöjar att det här inlägget är schemalagt, skrivet igår lördag, eftersom jag påstår att det är mellodags andra chansen... men serni, söndag förmiddag brukar ofta vara stalldags så då hinner jag inte... )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar