Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 16 mars 2019

Vårkänslor bland fåglarna...

... smittar, jag blir glad av att kolla in vilka fåglar som tar för sig av solrosfröna på fågelbrädet.
Här på bilden har de ett sammanträde där de diskuterar mattillgången, då det är lite ojämn utdelning vid bordet, ibland får de tre gånger per dag, ibland bara en gång...

Jag tyckte det såg så skojigt ut när de klumpade ihop sig i toppen på häckens fjolårsskott. Men där har de ju bra utsikt och så är det nära till tryggheten i häcken nedanför ifall sparvhöken plötsligt svischar förbi, som den brukar när de minst anar det.

Jo, fågelintresset finns där i mitthobbyrum också, bland alla sticksömmar och återanvändbara dragkedjor och fina sidenband som man kunde göra nåt vackert av... För att inte tala om de två fröpåsarna som "i misstag" kom med hem från butiken förra veckan. Ifall jag skulle få för mig att så nånting i tid för en gångs skull, nåt som sen får flytta ut i växthuset, om det då står kvar med alla delar av väggar och tak, så att det är värt det...

Mycket om och men.
Vi får se hur det blir.
Men medan jag brer en god smörgås i köket och kokar upp vatten så kastar jag en blick på fågelbrädet utanför fönstret och kan ibland behöva en kikare för att riktigt se vilken teckning fåglarna har, om det mot förmodan skulle ha kommit nån mer sällsynt sångare på besök.

Ha en bra fortsättning på vårvintern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar