Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 13 mars 2019

Motljus i mars...

... är inte trevligt när man kör bil, men annars så är det väldigt fint, nästan bländande fint, skäl att ha solglasögon till hands. Men hur länge?...

Jag antar man ska ta tillvara den här snön som yr ner och omkring och från sidan och runtom, för eftersom det är mars kan det hända att innan man hunnit planera in den länge påtänkta promenaden på skaren, eller på isen, eller skidturen dit längst opp i skogsbrynet för att grilla korv sittandes på en solvarm stubbe... så har solen plötsligt gjort sitt och kvar finns bara nån snöfläck här och där och resten är blött, blött och inte alls så lockande längre.

Brukar det inte vara så, att våren kommer snabbt sen när den kommer?
Jag menar just den där värmen som tar bort vårvinterns gnistrande solsnö, och kvar finns en början på vår, som mer handlar om "plocka bort fjolårets blomskräp", kratta fjolårslöv, städa undan allt som gömts i snö och inte ser så vackert ut i tö.

Så nu är det dags att gå på skaren.
Jag skottade faktiskt snö idag, lite onödigt för det var så lite, men blåsten hade samlat ihop de mjuka flingorna lite väl mycket på vissa ställen så det krävs mera fart för att inte bli stående med bilen mitt i.

Än är det som sagt rent vackert vårvinterväder här norröver.
Slaskvädret tar vi sen, när det kommer.

Ha en bra fortsättning på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar