Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 19 mars 2019

30 gram loppisgarn...

... på en gammal våg i en gammal trappa (med ny yta) i ett gammalt hus...

Tanken är också gammal.
Att nysta det lilla nystanet i två lika stora nystan och sen sticka...
Äh, jag har ju inga lediga stickor ju!
Allt är upptaget. Och halvfärdigt. Många fina uppstartade projekt som gett glädje just i planeringsskedet.
Det är ju det som säkert kallas startkapital :), och som är så viktigt för att få en bra början på nåt nytt.
Glädjen i planerandet och uppstartandet - där har vi startkapital som inte går att köpa för pengar!

Just nu anser jag att jag behöver startkapital av den här sorten, så jag tillåter mig att fantisera fast föregående projekt inte ens är halvvägs...

Allt har sin tid, står det visst i Bibeln.
Tid att sticka, tid att riva upp.
Tid att börja (med en massa), tid att avsluta.

Allt har sin tid.
Och i morgon är det åter en ny arbetsdag, så nu måste jag sluta svamla här.
Önskar er en bra morgondag och ett startkapital som ger mer bestående glädje än pengar... :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar