Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 14 mars 2019

Ändrade planer är ganska vanligt...

när det gäller handarbeten i mitthobbyrum.
Minns ni den här rallysticksömmen? som inte alls var någon rally-snabb-stickad sak.
Tunt-tunt garn och mönster.
Men jag hade bara sånt behov av att sticka nåt av det fina garnet, och runt runt (rundsticka) så jag inte behöver sticka avigt om jag inte vill för mönstrets skull.



Tanken i början var så där halvhjärtad.
En halsduk/scarf som skulle passa till den julröda blusen på julfesten (vilken julfest?).
Men så blev det inte. Den blev liggandes, sticksömmen alltså, när annat kom emot, och andra garn som inspirerade till påbörjande av ett nytt trevligt terapiprojekt.

Tills igår när jag plötsligt märkte jag skulle behöva ta med mig i bilen nåt enkelt att ta i händerna om jag mot förmodan skulle hamna att vänta ut nån som sitter och skriver instängd i skolan.
Då hittade jag den här igen, kontrollerade att jag inte var mitt i nåt svårt mönster som kräver hjärnverksamhet, och så slängde jag den i väskan.

Och under de tjugo minuter jag hann känna på garnet och stickorna och fantisera om allt och inget så kom det en ny idé i idégummans huvud...
Återstår att se vad det blir till.
Ska ta bild och förklara närmare vad jag har tänkt om jag täcks presentera ännu ett halvgjort projekt som ändrade karaktär halvvägs och inte alls blir vad det var tänkt att bli utan nåt helt annat.

Sitter ni också med sticksöm i händerna så kom ihåg att ta paus då och då och inte spänna händerna och fingrarna konstant så ni får värk. Stretcha vartannat varv och spela piano på bordet eller knäna...

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar