Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 12 mars 2019

Flerfärgat garn från loppis...

... under utredning och planering...

Lite knepigt det där när man inte vet vilket system det är på färgerna.
Man måste ju dra fram nästan hela nystanet för att få nåt grepp om det, för vad jag vet så står det inte på banderollen hur långt mönstret är, dvs beige-brun-blå-vit-blå... osv.
Och stämmer längden då också eller är de olika färgsektionerna olika långa?

Jag hade alltså ett halvt nystan flerfärgat som jag drog ut på ett bra underlag och så försökte jag få en uppfattning om hur färgerna var satta i system.
Av bildens garn nystade jag sen två likadana små nystan som hade färgerna i samma ordning och längd.

Men vad jag ska göra med garnet vet jag inte.
Bara det där att reda ut, få i system, få nysta, ja, det är terapi det. Några minuter en vardagskväll.

Hoppas ni har nåt trevligt att "terapeuta" er med en vanlig vardagskväll!

2 kommentarer:

  1. Så där kan det se ut här på golvet då katten har velat lite terapeuta sig också! :) - fast inte så färgsorterat förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag brukar tänka efter noga var jag gör sån här terapi, så alla dörrar är stängda för katterna. Men jag har märkt att man så lätt råddar till det själv också, speciellt om man har lite torra fingertoppar så garnet fastnar i dem och plötsligt har flera "tållor" blandats... Men kanske det är en del av terapin att reda ut sånt också :).

      Radera