Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 11 mars 2019

Träverktyg del tre eller vedklyvningens filosofi...

... håll i stafettpinnen så du inte tappar den!
Och vad har jag i hand(sk)en?

... jo, det var så att jag klöv ved igår, såna där relativt tunna vedpinnar som passar i täljstensspisen.
Och som det har skett förr så började jag filosofera om det jag råkade få i handen.
Jag klöv en helt "vanlig" träklabb och såg att på vedpinnen fanns en riktigt bekväm plats för tummen.
Det var förstås en kvist som gjorde att det blev en sån urholkning.

Kanske man borde göra nånting av den där pinnen och inte bara bränna opp den?

Men vad?
Det får jag grunna på i mitt hobbyrum ett par dagar till. Sen är det för sent, för då har pinnen hamnat i spisen...

Men det finns nog fler liknande där i hopen.
Intressanta vedklabbar jag har hittat att klyva.
En såg ut som om man spikat in några träspikar i klabben. Sedan jag kluvit den alltså.
Men det var bara en massa små kvistar som...
Äsch, det blir för svårt att förklara hur den såg ut, jag får försöka ta bild på den om jag hittar den.
Så blir det en del fyra också i vedklyvarfunderingarna! :)

Ha det gott i vårvintersnöyran!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar