Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 26 mars 2019

Bättre en tass i handen än...

... fyra främmande som tassar runt i skogen och söker nåt att äta.
På tal om varg, alltså.

Fast det vill man inte prata om, så jag fortsätter med nåt annat i stället.

Tänkte idag när jag körde hem från jobbet att det är ganska enkelt att få ihop ett blogginlägg om man "pratar om vädret", den här tiden på året när solen skiner ena sekunden och så runt nästa vägkrök möter man världens snöyra. Det finns alltid nåt att prata om :).

Under de här bilfärderna till och från jobbet brukar jag också ofta få "seriösa" idéer till inlägg och ganska typiskt då att jag inte egentligen kan stanna och skriva ner idéerna och så har jag glömt dem när jag kommer hem...

Men det är väl så när man tänker på fler saker samtidigt så minns man inte det man borde minnas.
Det lärde jag mig av familjens yngsta som läste till en psykologitent för nån vecka sedan. Att "multitasking", det att göra flera saker samtidigt, gör att "de små grå" i hjärnan minskar i antal, förenklat uttryckt. Så det är skäl att strukturera sig lite bättre, göra en sak i taget.

Mindfulness är en annan sak som hör ihop med det här, tror jag.
Att man är närvarande i det man håller på med. Det gör en lugnare och på det sättet också mer koncentrerad och samtidigt effektivare. Antagligen inverkar det också på kvaliteten. Inte bara på det man gör utan också på hur man mår själv, man är mindre stressad, mer fokuserad.

Annars förstod jag att "de små grå" nog blir fler sen igen om man slutar "multitaska", så ingen panik som så... :).

Se där, vad blev det här för inlägg, utan innehåll?
Fast en katt-tass är rätt bra att ha, i famnen, i handen, speciellt när den har klorna indragna och är bara mjuk, varm och gosig.

Oberoende av svamlet här idag, så önskar jag er en bra fortsättning på veckan.
Ta vara på de små stunderna som finns mellan de tristare vardagsbestyren. Livet består av en massa pusselbitar, en del är grå, en del är svarta, men utan dem skulle inte bilden bli hel...
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar