Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 10 mars 2019

Haren hoppar på skaren...


...och hittar mat vid äppelträdet...
Men igår kväll tog vi honom på bar gärning...

... när jag (också) tog för mig ur kylskåpet på kvällen.
Jag råkade se en konstig skugga där ute, och undrade om jag faktiskt mockat snö så det blivit en stor besynnerlig klump just där mitt i trädgården.
Men så såg jag att klumpen hade långa öron :).

Det var stora fältharen som åt de "smulor" som fåglarna lämnat kvar under fågelbordet.
Han var lite misstänksam och stelnade till då och då, men fortsatte varje gång att äta.
Grannens hund fick en hostattack, jag menar skäll-attack, men jag vet inte om det var på grund av haren eller bara någon katt som strök förbi.

Lite gulligt att se haren äta solrosfröna.
Men oj, vad stor den var! Har nog sett stora spår runt huset men ändå, lite kul att se den skyldige.
Undrar om han var och hälsade på vår egen kanin som ju har en bur utomhus...
Sånt berättar inte kaninen om fast jag brukar fråga, speciellt om jag ser spår runt buren...

Någon bild har jag inte att visa, fast jag tog en telefonbild nog, men det var bara så väldigt grynig och det syns knappt vad det är på bilden...

Ha en bra start på veckan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar