Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 23 mars 2019

Beslutsångest...

... är det så här den ser ut?
Man vrider sig och vänder sig, snurrar runt, sneglar än på en möjlighet, än på en annan, kan inte bestämma sig för vad man ska...

... göra en ledig dag.
Först regnar det så fönstren ser ut att rinna bort. Så då tänker man att lika bra att städa den där skrubben som man så länge tänkt på. Och så kan man städa i källarens sotiga pannrum.
Men plötsligt blir det sprickor i molntäcket, solen glittrar till då och då, och så plötsligt är himlen blå, fåglarna kvittrar och man tänker, man kan ju bara inte vara inne en sån här vacker dag!

Så hur gör man då!

Sitter framför datorn och knackar, surfar, irriteras över solen som blänker till i skärmen så man inte kan läsa...?
Skämt åsido.

Jag har redan varit ute en stund, under fasen "uppsprickande molntäcke".
Nu ska jag bara vänta att elden i pannan har kommit till slutfasen så jag inte behöver "minnas" längre.
Sen ska jag ta mig en tur och söka vårtecken?

Hur många centimeter sjunker snön undan idag månne?

Hoppas ni har möjlighet att njuta av vårvädret, oberoende om det är snöyra, med efterföljande vågräta regnskurar, eller härligt värmande vårsol som får fåglarna på toppenhumör...
Hörs! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar