Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 17 mars 2011

Senast skrev jag att det strular till sig ibland... och när det gäller datorer tycks det vara mera regel än undantag, oberoende om det är privat eller en offentlig institution (heter det så?).

Idag känns det som om det finns moln på himlen, inte hjälper det fast det verkar blåsa... lite som bilden på blompinnen i MåBraVara-bloggen. Men vi får hoppas molnen löser upp sig...

Det finns förhoppningar. Nu ska jag nämligen koka potatis, äta gott (enkelt) och sen packa väskorna för porslinskursen! Där ska jag sitta med pensel i hand och försöka fixa till pälsen och morrhåren på Tassen som jag målar på en skål... Eventuellt hinner jag också dra dit några grästuvor vid Lillkillens hovar (på en annan skål) och fixa hovskägget och några extra drag i den rufsiga manen. Utmaningar men terapi.

Bäst av allt just nu: klockan är så mycket att jag inte hinner börja med något mer "måstas" om jag ska hinna till kursen! Jag har ju ändå hunnit rensa lite inneblomkrukor, så det skräpet ska jag slänga ut i skogsbrynet, och samtidigt ta lite sol, och så...

... ska jag avslöja att jag inlett trädgårdssäsongen. Har köpt den första fröpåsen! Zuluaster, tror jag det var. En blålila sort. Nåt smått att vänta och se vad det blir till. Kanske jag sår dem i mina målade porslinskrukor, de blev ju tomma nu när några blommor hamnade på skräphögen.

Det är vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar