Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 12 mars 2011

Det strular till sig ibland. Med datorer och bilder och filer och mappar... Men skam den som ger sig, den här bilden ville jag ha på plats.

Den här fjordingen, en ung dam som just och just kan anses vuxen, tycks ännu lockas av "barnsliga" fröjder :). Fast jag behöver ju inte avslöja att det var jag som hade pulkan med till stallet eftersom jag hade varit i grannskapet och åkt och ropat och skrattat i pulkbacken, visserligen med mycket yngre sällskap, men ändå...
Med mina år på nacken borde jag kanske dessutom vara lite försiktigare i skarpa pulkbackar, det kan ju knixa till lite obehagligt i nacken när man åker i ett gupp... eller när man hamnar under pulkan efter alltför tvära svängar... Men så länge man kommer helskinnad hem så...

På tal om rädslor av olika slag. Träffade en förälder till en hästtjej. Föräldern förstod inte alls det som dottern försökt förklara och övertyga henne om, att hästar är härliga djur, att de är helt underbara. Jag svarade, sånt kan man väl inte övertygas om eller övertalas till att tycka. Antingen är man fascinerad av dem, eller så är man likgiltig, eller rädd för dem. Det är väl bara att acceptera att vi är olika. Vissa tycker om allt som är ulligt och gulligt, andra tycker det är obehagligt. Vissa skriker så fort de ser en liten spindel på golvet, andra köper hem dem och har dem som husdjur...

Men den som då är fascinerad av hästar, oberoende om man rider eller inte, borde då och då få en "pratstund" med en häst. De som reagerar så fort de ser ett staket som kunde vara en hästhage (medan andra ser husets fasadfärg bakom hagen), de som genast ser om det finns hästspår på vägen (medan andra ojar sig över hundbajset vid vägkanten), de som alltid stannar upp en stund vid hästtidningarna i butiken (medan andra hellre läser var grannlandets prinsessor har köpt sin nyaste väska)... de borde då och då få en stund i stallet, eller på stallsgården, för att få en dos av det som de mår så bra av...
Eller kan man tycka så?

Jag avslöjar inte till vilken grupp jag hör (eller inte hör)! Det får ni gissa själva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar