Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 25 mars 2011

Ibland läser man i tidningsannonser om icepeak.
Det här är en ispik modell äldre. Men den fungerar jättebra den här tiden på året när det droppar från takkanten utanför garaget och sen fryser det till en upphöjd iskant på natten. Är man då lite oförsiktig när man kör ut så slirar bilen till just på den kanten och drar snett, kanske till och med så dörrkarmen kommer farligt nära bilplåten. Men med en ispik kan man underlätta läget lite. Den här känns dessutom bra i handen, välanvänd, välnött trä. Tyvärr såg jag inget märke som skulle avslöja hantverkaren...

Det är veckoslut på gång. I morgon blir det åtminstone en liten stallstur. Är det vackert väder får det gärna bli en längre stallstur. Tror att jag ska hålla mig på marken den här gången, fast man vet aldrig om någon lyckas fresta mig så jag ändå tar en tur i sadeln. Vinterpäls finns åtminstone att rykta bort. Massor.

Av porslinskursen är det bara två gånger kvar. Jag har en skål halvgjord, med tassar och kattsvansar. Och så skulle jag gärna gjort nåt mer... hade ju planerat så mycket... och har så mycket porslin... men som vi porslinsmålare brukar säga: det blir ju inte sämre av att ligga i lager, och så går det dessutom att använda omålat också, om man behöver det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar