Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 4 mars 2011

Jag vill ju inte vara oförskämd och grimasera... men så här kan ju de här katterna se ut ibland, när de håller på att "putsa nosen"... :).
Det har varit en hel del i kattväg den senaste veckan. En dag när dottern sms-ade till mitt jobb, skickade hon hälsningar från alla nio (9) katterna... Sånt är livet på landet :).

Men jag utgår från att det också blir en hel del i hästväg inkommande veckoslut. Har nog städat stallet ett par gånger denna vecka, terapijobbat alltså, men så har vi ju den där vinterpälsen som antagligen behöver putsas bort vartefter den släpper... och där tar det ju inte slut, terapijobbet, i första taget.

Fick senaste Hevoset ja Ratsastus -tidningen i postlådan häromdan. Mycket att läsa som vanligt. Och en intressant artikel som bl.a. berörde klassisk ridkonst och en av grundarna Nino Oliveira. Hans barnbarn Goncalo Oliveira var nämligen en av alla de fantastiska ryttare som uppträdde i Helsingfors Apassionata i år. Roligt att de mjuka värdena tas fram på olika sätt och just i samband med alla dessa vackra uppträdanden. Det måste inte vara "måste", det kan vara "får" och "vill"!

Det gör att jag vill träna mera. Just i den stilen. Inte för Apassionata :D! men för mig själv och "min" fjording!

Sen vill jag också måla mera... Ska lämna in en ny början på en "fjording"-skål till första bränningen idag. Fåse om jag orkar "fila på" detaljerna sen så jag blir någorlunda nöjd. Svårt att måla rufsiga fjordingfölmanar och busiga blickar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar