Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 26 mars 2011

Den här är inte direkt ny, men jag fotade den nu först, kom på att den passar bra här i mitt hobbyrum :).

Köpte nya plast-trasmattor ifjol våras. Eller var det i förrfjol...? Från torget. Metervara. Och jag skulle ha två med olika längd. Köpte alltså totalt lite mer meter än jag behövde och såg fram emot att få klippa upp lämpliga längder, och knyta fransar som på den gamla goda tiden då mamma vävde mattor och man fick äran att fixa fransen.

Nöjet var precis så stort som jag hoppats på. Eller kanske ännu större. För när jag nystat upp den mattplast och de matt-trasor som jag måste ta bort för att få fram tillräckligt mycket fransknytanmaterial, så märkte jag att den plasten och trasorna kan man säkert göra något av.

Så här blev det. Och lite plast och trasor finns kvar, vet inte än om jag ska göra nåt av dem eller om nystanen får vara som stilleben i en vacker skål...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar