Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 29 mars 2011

Hittade en naturlig påskprydnad i ögonhöjd när jag var på väg till stallet häromdagen. Och visst brukar påsken firas den här tiden på året... den är bara lite senare i år. Så påskprydnaden är helt på sin plats.

Fast jag vet inte om den här prydnadsupphängningen föregåtts av någon tragisk händelse, eller om det bara råkar så att några fjädrar har lossnat "i flykten" och fastnat i en björkkvist.
Kom i alla fall att tänka på påsk.

En påskpåminnelse kom på posten också denna vecka. En påse med gräsfrön. Gror inom en vecka, stod det. Alltså ska man inte så dem än, om de ska vara lagom stora, nästan inte tillräckligt långa, till påsk.


Har ännu inte fått ner de inköpta blomfröna heller i krukor. Men fjolårspelargonerna tog jag upp från potatiskällaren, friserade, vattnade, placerade på ett gynnsamt ställe. Stora förhoppningar har jag nog ändå inte. Det är lite segt det här med våren. Liksom därute. I morse var det -18 grader. Då smälter det inte så mycket snö... Ändå kommer det fram nya bara ytor varje dag solen skiner. Bredvid lekstugan finns en helt vacker grön fläck av gräsmattan. Bredvid är snön en halv meter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar