Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 1 februari 2019

Oh Tannenbaum, wie grün sind deine blätter...

Har alltid haft svårt att slänga sånt som inte är helt kasst och söndrigt och oanvändbart...
Okej, en julgran kan man ju inte använda till så mycket men det är lite som med halvtråkiga krukblommor, jag vill inte riktigt slänga dem fast de för tillfället inte är riktigt fagra att se på, de lever ju i alla fall, de kan ju ta sig och bli riktigt vackra, ju!

Men erkänner, en julgran har ingen bestående växtmöjlighet längre, dess rötter blev kvar i skogen och tiden rinner sakta men säkert ut för den...
Ska se om jag får ut den innan måndag...

Men det har hänt sig att den här saint paulian...
... har sett så här vissen ut och jag har varit fem före att slänga den, men glömt bort det hela, bara slängt lite vatten på den samtidigt som orkidéerna bredvid fått sig en vattenskvätt, och så plötsligt har jag märkt att det finns knoppar på saint paulian och oj, vad glad jag har blivit för att jag inte slängde den halvdöda blomman!
 
... men måste ju medge att som den ser ut idag, efter alla stronga minusgrader ute = ångande batterier under blomman vid fönstret, så är jag ju lite tveksam...
Ska se hur det blir, om den tar sig än en gång...
 
Man kan ju känna sig halvdöd när en influensa slår till eller förkylningens host- och snuv-attacker bråkar som mest, men när man fått ta igen sig lite och kurerat sig, så plötsligt står man där och känner sig kraftfull nog att dammsuga huset åtminstone! :)
 
Ha det gott därute i den annalkande vårvintern! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar