Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 1 februari 2019

Morgonstjärnan aftonstjärnan vackerstjärna...

... har alltid fascinerats av fönster...

Minns en tid när jag just skaffat en systemkamera, i slutet på åttiotalet, så fotade jag ofta fönster, alla möjliga sorter, storlekar, former och färger...

Det blev kväll också igår.
Och julgranen hamnade ut på backen.
Jag tog en kvistsax modell rejälare och kapade kvistarna och lade dem i en tom fågelfröpåse.
Sen var det bara att lyfta ut stammen.
Bara en halv sopskyffel med barr på golvet.
Resten satt kvar på granen inklusive de nya ljusgröna skotten.

Lite ledsamt att slänga ut, bara att knipa ihop, inte tänka, inte känna.
Bra att få det gjort.
Sneglade lite på stamdelen som varit i vattnet, den såg så knöligt ut, men nä, inga rötter hade börjat växa ut vad jag såg :).

Det om detta.
Ha en skön lördag, eller vilken dag ni råkar titta in här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar