Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 19 februari 2019

Två sparkstöttingar blir ett tåg...

... om man sätter dem efter varann och så får en leka chaufför (eller vad det heter när det är fråga om tåg) och resten får sitta på varsin sits och hjälpa till att styra framförvarande spark...


Det där lekte vi när vi var små, men jag minns att det inte var lämpligt att hålla till på vägen då, där det kunde komma bilar, för det där tågets olika vagnar var ganska oberäkneliga, de kunde mitt i allt svänga åt ett helt annat håll än det var tänkt... Och det var rätt tungt att styra, speciellt för chauffören som stod längst bak och hade hela "tåget" framför sig.

Idag hade jag nog två sparkstöttingar när jag hämtade den ena som lämnats ute vid den grusade vägen när familjens yngsta hade hoppat på skolbussen. Men jag hade dem inte som tåg då, utan bredvid varann som på bilden, det var lättare att styra så.

Men sparkstöttingen är väldigt bra att ha som stöd här i livet när det är glashalt på gårdsplanen trots att man försökt grusa små stigar där man går som mest. Och är gårdsplanen lite sluttande som vår så går det väldigt snabbt att ta sig en väg, men väldigt jobbigt, ibland nästan omöjligt att ta sig andra vägen, om man inte har dubbar på skorna (tänkte skriva hockar, men det är ju hästarnas version det).

Det är nog bara att gilla läget fast det är halt och ta det väldigt lugnt och försiktigt.
Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Dessa dagar rekommenderar jag varmt dessa tillägg till vanliga skor. Hjälper otroligt bra!
    https://www.xxl.fi/snowline-snowline-trail-liukueste-harmaa/p/1131319_2_style

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har nog tänkt att det var vinterns bästa investering när jag i höstas råkade se utförsäljning av en enkel modell i k-affären vid torget och tog sista paret min storlek. Utan dem skulle jag inte gjort mycket...

      Radera