Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 20 februari 2019

Sockfötter på gamla strumpskaft...

... så enkelt blev det.
Det är ju fusksockor så det står härliga till, jag ska avslöja...
... det är bara en rät en avig hela sockan igenom.
Och så förstås på slutet när tån kommer emot, så stickar jag ihop tillräckligt ofta så det inte blir nåt skrynkel i tåänden sen inne i foten.

Jag har inte ens stickat den berömda hälen:

... men eftersom det är rätt stretchig stickning så gör det inget.
Men det kan ju nog hända att de här är mindre praktiska än sockor med riktig häl. Och kanske de nöts snabbare också eftersom det blir uttöjt vid hälen.

Nog för att jag kan sticka häl, även om det blir olika versioner efter humör, och alltså bättre och sämre passform då också, men jag ville bara snabbt få de här klara så jag ser om det funkar som jag tänkt.

Ett stort problem har jag: Nu känns det som om jag inte vill göra fler, och då har jag ju ändå säkert fjorton till av de där avklippta sockskaften. Men det är så tråkigt att göra samma sak fler gånger. Det skulle gärna få vara en ny idé nu... Hmmm...

Men en bra sticksöm att ha med ifall man hamnar att vänta nånstans, eller plötsligt blir bjuden på ett stick-café eller syjunta eller nåt liknande.
Bara att tacka ja och plocka fram sticksömmen...

Vad har ni för sticksöm på gång? Säkert nåt vårlikt ljust och soligt... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar