Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 24 februari 2019

Vargavinter ännu i mars?

Den här bilden är från den 28 februari ifjol, om jag inte har riktigt fel information i min kalender.
Idag är det den 24 februari... har vi mer köld att vänta?

Jag tyckte jag läste i tidningen att mars väntas bli vinterns kallaste månad?
Nä, det där kan väl inte stämma... Nu får det väl ändå bli lite mer vårvinterfeelis med bara sisådär 5 minusgrader och nån halv dag med snö i luften...

Gårdsplanen just nu ser ut som en skridskobana. Med lite vatten på här och där. Jag måste plötsligt tänka efter vad som var så speciellt med det? Jo, när man var liten och inte hade tillgång till riktig skridskobana så sökte man ju is där den fanns, i diken, på bäckar och åar och hade man tur blev det flödvatten på nån åker så man fick nästan en hel skridskobana! Tänk om man... nä, jag har nog ingen kraft i vristerna mer för det... fast kanske man skulle kunna träna i alla fall, med stöd av sparkstötting! :) Hmm, det där tål att tänkas på. Om man mot förmodan skulle hitta skridskor nånstans på vinden...

Jag hade många gånger ärende tvärs över gårdsplanen idag, men jag använde sparkstötting bara för att det är så kul. Men samtidigt som jag gled fram över isen så fick jag en påminnelse om vad jag slarvat med ifjol somras. Nämligen genom isen kunde man se hur lång trampörten blev i höstas, en ogenomtränglig matta som jag nog försökte klippa med den handdrivna handyclipen och också med en halvvass lie, men jag gav upp, trampörten var så tät och insnärjd i sig själv...

Nu syns den alltså som... ja, kanske jag kan ta ett foto och visa er, om jag kommer ihåg innan det är för sent och den inte syns mer...

På tal om foto av ogräs ska jag i ett kommande inlägg visa en härlig bildblogg jag råkade komma in på just nu när jag sökte på ordet tramp-nåt, mindes inte vad ogräset hette, men alltså om bildbloggen mer lite senare, jag blev bara så glad över bilderna... :).

Hoppas ni får en bra början på veckan, jag ska försöka komma mig upp i morgon måndag som sig bör... Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar