Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 16 februari 2019

Lova runt men hålla tunt...

... heter det visst i ett ordspråk.
Jag lovade visa vad nån annan gjort av sina sockskaft. De är både runda (stickas på strumpstickor) och för det mesta rätt tunna (för att vara smidiga, men ändå är de för det mesta varma och sköna)...

Jag hittade bloggen (här - klick!)med avklippta sockskaft som fyllts med nåt mjukt, sytts ihop, och plötsligt har man en nåldyna, eller ännu bättre: flera såna "nåldynor" har sytts ihop till en skön kattbädd (mjukt och skönt!) - helt fantastiskt tycker jag!

Förutsätter att man har en katt då.
Eller så får man en mjuk dyna åt sig själv att sitta på när sittbenen börjar protestera mot allt sittande på hårda stolar... Är det månne ett ålderstecken? Har sett "gamla gummor" noggrant placera dynor under sig när de sätter sig på en stol (det var på en kurs jag var på där det var rätt många äldre damer och man satt och målade), eller eventuellt sätta en tröja halvvikt under ryggslutet för att inte sitta så djupt ner... Å andra sidan vill man ibland hellre ha en helt vanlig skarp trästol än en mjuk skön nedsjunken fåtölj... Hmmm... Nåja, det där hade inget med sockskaft att göra, det tar vi en annan gång...

Men: Jag blir glad av att hitta såna här enkla men fina idéer på nätet! Nästan så de "gör min dag" som det heter...

Och så var det lite roligt att nån annan också tänkt tanken att ta till vara skaften. På annat sätt än det vanliga kanske när själva fotdelen blir söndrig, att man stickar en ny fot.

Ha det gott i slaskvädret! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar