Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 25 februari 2019

Ogräs i februari?

Jag lovade visst tipsa om en ogräsblogg, nej, jag menar bildblogg som jag råkade ramla över i misstag. Det är inte bara en fotoblogg utan också bilder på målade bilder...
... och så vackra och speciella, det är inte bara ogräs utan också diskhoar... ja, jag vet att det låter konstigt, men ja, titta själva (Klick! ) så vet ni vad jag menar.

Själv så fotade jag nedanstående bild för åtminstone sju år sen, bara på skoj, för visst kan ogräs, också den minst synliga men mest spridande sorten, vara fin. Om man trodde den var sällsynt och utrotningshotad så skulle man säkert kunna tänka sig att krypa i trädgården på alla fyra och söka efter den bara för att få ett foto av den...

Och så var det ju den nerfrusna trampörten på gårdsplanen då, som ser så spöklik ut under den blanka isen...
Fåse om det går att räfsa bort den sen till våren eller vilken metod jag får använda.
Effektivast skulle väl vara nu att hacka rejäla isflak och slita loss ogräset, men vem rensar ogräs i februari? :)!

Skämt åsido, inget att bry sig i...

Men ett ogräs i en vas kan vara hur fint som helst. Som bloggen jag tipsade om visar.
Och det är ju så, att om barnet kommer in med den första tussilagon och ropar Mamma, mamma, du får en blomma av mig! så visst sätter man den i vatten i en liten skål/vas och gläds med barnet.
Precis som nämnda bloggs header visar.

Så fint!
Det har vi troligen framför oss, hörni.
Om ett par månader bara... :).
Men nu, njut av det vita, isiga, svala... Och ha det så bra det går! :).

2 kommentarer:

  1. Tack för den blogglänken, fantastiska fotografier!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod :)! Jag blev också så glad över bilderna på målerierna av klippor, gräs-i-vatten, och sten-i-gräs... försökte förstora upp bilderna för att se om det inte ändå var fotografier... Ögonfröjd, kan man kanske kalla det...

      Radera