Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 27 januari 2019

Tröjmönster för dimmiga dagar...

... är det fel att prata om nu när det är så gnistrande vackert därute och allt är knirrande knarrande rent och fruset...
Men ändå... det kommer ju andra dagar också. De dimmiga, mörkare, mulna, när vädret slår om och dimslöjorna sveper över åkrarna...
Det är då som det stora vemodet rullar in... nä, det var ju en gammal svensktoppslåt det... men när vädret plötsligt för nån dag blir varmare och mulnare, kan det hända att man gärna tar en sticksöm i handen och då kanske ett sånt här tröjmönster skulle passa?

Ja, jag vet det ser rätt grått och tråkigt ut.
Men jag gillar grått i alla nyanser :).
Och så kan det passa med de flesta andra färger...

Nej, jag har ingen sticksöm av den här typen, eller kalibern heller, för den delen.
Tror inte jag skulle få en tröja klar just nu, det är för mycket annat...
Men fantisera kan man.
Det kostar inget och det kan ge lite positiva funderingar...

Jag ser ju alltså tröjmönster lite överallt...






 
... så det finns alltid nåt mönster "i lager" ifall jag råkar få tid, ta tid...
 
Det är bara att öppna ögonen och se sig omkring... Think out of the box, pratas det om, kanske det...
 
Ha det gott i kylan!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar