Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 26 februari 2019

Ett knapphål passande till "duffelknapp"...

... eller varför inte en enkel träpinne, kanske den ursprungliga kvisten som gjorde hålet? :)


Nä, inte menar jag allvar, men jag kom att tänka på framkant på en jacka eller tröja, när jag såg det här vedträt mot den hemvävda mattan.
Och det heter faktiskt duffelknapp, jag googlade och fick massor av träffar... :).

Det går ju också att göra duffelknappar av läder... som jag gjorde en gång på en liten väska till telefonen på den tiden när de små bärbara var rätt stora tegelstenar... ;).

Men vedträt med mattan som bakgrund och knapphålet fick mig att minnas ett halvfärdigt projekt som jag nog har nånstans i gömmorna.
Eller egentligen är det inte ens halvfärdigt, bara en tanke och lite till.
En hemvävd bit som är för liten för att vara matta men som kunde sys ihop till fram- och bakstycken på en jacka, och så saknas ärmar då ännu, men dem tänkte jag antingen sy av nåt rejält tyg, eller så sticka med rejält garn, eventuellt dubbelt garn.

Jo, tanken fanns där, men dels kom annat emot, och i något flyttlass glömdes det bort, var det hamnade nånstans.
Och dels så vet jag inte om det alls var i min stil att gå omkring med en sån jacka, men kanske när jag blir pensionär... ? :).

Halvfärdiga projekt finns det gott om.
Tänker man på dem på rätt sätt så mår man bra av att fundera vidare på dem, även om man inte får dem färdiga inom den närmaste framtiden.

Nu ska jag sluta flamsa omkring bland bokstäverna och vedträna och så får ni ha en bra fortsättning på veckan :)!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar