Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 23 mars 2013

Fortfarande vitt i skogen runt fjordingen som travar fram med bolmande froströk ur näsborrarna.
Nåja, inte frost idag precis. Första dagen på länge som det kändes rent av varmt i solen även om vinden var isande kall runt knuten. Men vitt är det. Och vitare än det brukar vara den här tiden tror jag. Vanligare är det väl nog med lite smutsgrå snö i slutet av mars än den här kritvita nysnö som yrde ner häromdagen. Men visst är det vackert!

Fick en liten barbackatur idag på ridbanan. Lyxigt! Jag var nog mera avslappnad än förra gången (övning ger färdighet!) och vågade trava mer. Kändes som en liten seger. Känns lite löjligt, men så är det. Har mycket att jobba med när det gäller balansen.

Hemma igen på gården slängde vi oss i snödrivan och gjorde änglar, mest för att få bort lite hästhår från kläderna. Jag gjorde först en normal ängel, när man först sätter sig i snön och sen lägger sig ner på rygg. Sen märkte jag att jag kanske hade mest hästhår frampå, så jag ställde mig på knä i snön och slängde mig huvudstupa fram och gjorde en ängel den vägen också. När jag låg där så sneglade jag på snöytan och såg... en massa hästhår! :)

Terapidag vid stallet alltså idag. Med rejäl rykt, lite ansning av manen, och så ridturen. I vacker vårsol och med fågelkvitter som ackompanjemang. Bättre kan det knappas bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar