Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 12 mars 2013

Loppiströja och krage och restgarn blir kanske väst?
Minns ni min fint ritade bild om tröja med stor krage = tröja med liten krage + stort nystan? (10 februari tror jag)
Det ljusgråa otvinnade garnet på den övre bilden är från loppiströjan, alltså likamed nystanet på den ritade skissen. Sen märkte jag, när jag stickat västens övre del, alltså i princip oket och halsringningen och ärmhålen, att garnet nog inte räcker så långt. Så jag sökte i restgarnsförrådet och hittade det mörkare gråa garnet som var av Nalle-sort. När man tvinnar loppisgarnet hårt blir det ungefär lika grovt som det mörkare, vältvinnade Nallegarnet.

Det som är intressant är att det ljusare garnet, tack vare sin fluffighet, ger stickningen en luftighet som känns bra, speciellt som jag har en tendens att sticka för hårt. Nu stickar jag då och då ett fluffigt varv, vilket gör att hela stickningen förblir luftig... och lätt att hålla i...

Intressant med billiga projekt, återstår att se om det blir klart? Och om det sen går att använda :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar