Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 15 mars 2013

Gråvit ullgarnsstickning... riva upp eller fortsätta? Ursprungligen tänkt som en varm lång skön väst, men sen blev jag tveksam och stickningen blev liggande... i stället kom andra nya projekt i tankarna. :)

Kom att tänka på att jag riktigt i början av bloggstarten fick "namnet" idégumman av en som känner mig väl. Jag antog det namnet till bloggen men tänkte inte desto mera på det. Nu inser jag att mitt namn nog passar bra. Jag får hela tiden en massa idéer. Problemet är att jag inte hinner/orkar förverkliga dem.

Man skulle kunna göra så här och så där, och på loppisar hittar jag mig ofta stående och fantiserande om vad jag skulle göra med det här fyndet på femti cent... hur skulle det ändras, vad som skulle fixas, och eventuellt kommer saken med mig hem, men sen hamnar den på "fixa nån gång sen"-hyllan. Inte så bra alltid. Men det där fantiserandet, planerandet är så roligt!

Så jag får ta mig i kragen och börja göra nåt konkret nu.
Måla porslinstallriken klar. Sy väska av den där duken... Virka spets att pryda upp den där ... Hmm. Jag tror jag måste sluta nu och göra nåt konkret... :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar