Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 22 mars 2013

"Raanugarnets" nya liv... Det som jag hittade på loppis. Som fortfarande var lindat i "härvor", så jag fick lite jumpa när jag skulle göra nystanet: satt på kanten av en soffa med båda fötterna rakt fram och "härvan" utsträckt över båda. Sen var det bara att "vicka" fram garnet med en fot i taget och nysta försiktigt så inga knutar uppstod. Det gick inte att ha för bråttom, jag tror att knutarna hade en tendens att bli väldigt besvärliga av det här stickiga spretiga garnet...

En handledsvärmare är klar, den andra påbörjad, väldigt enkelt, men hur det fungerar i verkligheten återstår att se, och om de krymper väldigt mycket vid tvätt... Tänkte att om de är tillräckligt strama så ryms de bekvämt under ett par andra vantar eller handskar. Fåse... Jag hade i alla fall nåt intressant att fundera på! :)

Heter det förresten "raanugarn"? Ryagarn låter så grovt, det här är ju tunt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar