Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 26 mars 2013

Gammaldags brevskrivning blev det både igår och idag. Hittade gammalt brevpapper med blåklockor och fjäril på och med likamönstrade sirliga kuvert. Så sött! Tjugo år sen köpta på ett postkontor som varit stängt i minst tio år nu...
Och så råkade jag i misstag köpa världens mest påskiga frimärken.

Som inte passar på vanliga fakturabrev på jobbet :). Så då blir det påskbrev! Två igår och fyra idag! Fler blir det väl inte eftersom de inte hinner fram till påsk, men det kan hända att jag skriver mer i helgen... För det var faktiskt roligt att skriva och att försöka skriva snyggt och inte bara rafsa ner nåt. Fåse om jag får svar :)!

I mitt hobbyrum kan man göra mycket annat än handarbeta. Fast egentligen: brevskrivning är verkligen handarbete, märkte jag, när armen så smått börjat värka...

2 kommentarer:

  1. Minsann är brevskrivning handarbete! Och svårt är det att hålla stilen någotsånär läsbar hela vägen - åtminstone för mig. Det brister i uthålligheten. Jag tänkte också på påskkort fast jag inte brukar - men tanken kom försent, de borde ju vara skickade åtminstone idag. Så det blev inget av det - en annan gång. Men Glad Påsk ändå! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och Glad Påsk! Ja, jag brukar få så bråttom att skriva ner mina tankar innan jag glömmer dem så det blir allt råddigare och plumpare mot slutet av brevet. Och så till sist en inklämd hälsning nånstans på snedden eller på sidan... Jag kan ju inte lämna några cm tomt i slutet! Mottagaren kan ju tro att man inte har nåt att skriva :).

      Radera