Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

torsdag 14 mars 2013

Mått för svanskappa? Nää, jag gick bara efter en fjording häromdagen, när hon kom hem efter en terrängtur, och kunde inte låta bli att fota med telefonen.

Idag blev det fjordingrykt, en av de absoluta favoritfjordingarna från förr, massor med päls, och lite svansutredning. Sen en liten barbacka ridtur på ridbanan för att pejla hur hon kändes, och för att hon skulle få röra på sig i lite lugn skritt efter att hon stått så snällt medan vi ryktade.

Lite tempoväxlingar i skritt för omväxlingens skull, och så mindes jag hur jag förr brukade ha henne att "smyga" fram emellanåt, och hur bra hon var på det, fast hon annars har en ganska ordentlig skritt. Jag kände också nu hur hon samlade sig i den smygande skritten och bakdelen liksom sjönk ner under mig :) (okej, bara någon centimeter men ändå! barbacka reagerade jag så mycket mer på det). Sen lät jag henne gå framåt rejält i lång avslappnad skritt. Öppna var inget problem för henne, även om hon var lite stelare i ena sidan. Det var så roligt att knyta kontakt med henne igen!

Terapi i isande kyla men vacker värmande vårsol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar