Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 29 februari 2020

Linus på linjen på veden...

... märkte jag när jag sågade ved... han fick mig också denna gång att dra på munnen, som så många gånger förr... Och den första bilden är från google, men de följande ved-linus-bilderna är mina egna :).



Ni kanske förstår varför jag associerade till Linus på linjen.
Om jag hade haft lite extra ork kvar i armen hade jag kanske kommit mig för att såga tunna skivor av veden för att se hur figuren utvecklades. Men jag började bli lite mör i musklerna så jag kom aldrig på den tanken. Nu tror jag de här vedklabbarna redan är kluvna, det gör jag i en halvskymd vrå av vedlidret så det är inte sagt att jag reagerade på figurerna... Hmm. Nån som vill ha en Linus-skiva per post så kan jag söka om de finns kvar :)!
Skämtar bara...
Det blev ju kallare igen, vinter så att säga, minus 15 grader i morse, så det passar bra med lite mera vedsågning och klyvning. Bra att elda i spisen medan man kollar in tv:s filmutbud på senkvällen. Zappar.

En kväll såg jag faktiskt fyra filmer sådär omlott. Jag vet, det blev lite hackigt, men ett par av filmerna hade jag sett förr, ville bara se lite flashbacks och kanske favoritscener. Om de är feelgood-filmer som man överlag mår bra av så gör det inte att man zappar omkring, anser jag.

Den ena var Forrest Gump, den andra en sån där skämtsam polisfilm, minns inte namnet, och så var det två helt nya. Det kommer ju de där reklampauserna då man kan switcha över till annan kanal... Lite onödigt kanske, men jag tänkte, så länge jag slutar med feelgood så jag sover bra så... Dessutom är det nog väldigt sällan jag ser på tv.

Fast egentligen borde jag ta en liten gympa- och stretchningsdrive. Och jag har ställt in möjligheterna, en mjuk matta finns hoprullad i tv-soffans hörn, bara att rulla ut och göra lite övningar... Ibland lyckas jag, ofta inte...

Okej, det var Linus på linjen, och vedklyvning, och stretchning. Ja, Linus stretchar verkligen...
Hmm. Fåse vad man får gjort idag? Kanske bara en fånga-solglimten-stund där ute vid stugknuten?
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar