Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

lördag 15 februari 2020

Man ser inte ett barr...

... av julgranen fast jag släpade den vårdslöst efter mig när jag städade undan den från det gamla sandlådshörnet där den stått sen jag slängde ut den nån gång efter Knut...

Det enda som avslöjade att den stått ute ett tag var de nya skotten som växte så fint medan granen stod inne, men som nu hade gulnat och torkat bort.

Granen fick hamna där borta i skogskanten i närheten av komposten, där syns ännu en del av tidigare års granar också... Seg sort de där granarna :).

Jo, det hade kommit lite snö ovanpå den nästan bara och isfläckiga marken. Men sen övergick snön till regn, så det vita lär nog inte bli långvarigt.

På tal om vädret och klimatet... Läste nånstans (dålig källhänvisning) att det är inte (bara) bilar och traktorer och fabriker och sånt som är klimatbovar. Väl så mycket är all denna internetverksamhet som hela tiden ska hållas i gång, videor ska snurra i miljarder samtidigt på telefoner och surfplattor över hela världen. Nån el lär väl de jobbande servrarna sluka också. Och ju mer som streamas, surfas, skickas ut i filmer och bilder, desto större apparater och mer elslukande knutpunkter måste det finnas.
Så om alla skulle ta en surffri dag i veckan skulle man spara massor? Eller hur hänger det ihop?
Intressant sak tyckte jag, inget jag tänkt på.
Dessutom skulle ju mina ögon må mycket bättre av surffria dagar så varför inte minska på det? Jag är ju inte så beroende av det... än? Eller?

Alltid nån ny synvinkel som ger en annan bild på sanningen...

Ska vi låta datorn och surfplattan och telefonen stå i morgon?
Ja, telefonen behöver väl vara på, men inte nätet då...?
Skulle man klara av det?

Ha den bra fortsättning på veckoslutet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar