Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 17 februari 2020

Projektansökan inlämnas härmed...

... till en instans nånstans i hjärttrakten, antar jag, som är kopplad till nåt litet hobbyrum uppe i hjärnan. Det är ju både tankeverksamhet och känsla i en sån här låda, ju!

Skämt åsido, innehållet i den här lådan är loppisfynd från förr.
Bilden är gammal, en del har använts...

Fåse nu.

Jo det där guldfärgade garnet upplindat på en spole blev ju till de där guldbollarna som fanns på träfatet tillsammans med ljusslingan i förra inlägget!

Och det där tunna ljusgråa garnet i stora härvan blev väl dels ett par torgvantar, och dels ett par tunntunna yllesockor att ha som tilläggssockor mellan innerstrumpa och yttersocka t.ex. i stallsskorna när det är minus 20 grader ute. Vilket det ju inte riktigt varit i vinter...

Jag tror inte att jag använt så mycket annat av det här garnet.
Och ve och fasa, att försöka nysta upp den där tunntunna roströda tråden som också är i härva!
Är det ens möjligt?
Jag borde söka fram härvan bara för att testa om det går, eller om jag misströstar redan efter två minuter :).

Igår såg jag helt apropå en video om att göra vänskapsband.
Tjejen som lade opp videon hade fyra fem olikfärgade garnnystan på bordet framför sig i början. När hon skulle visa hur man ska få till en bra början på bandknytandet så var det x antal knutar på garnen som hon helt kallt klippte bort, där for nog flera meter garn extra bara för att hon inte orkade reda ut knutarna först.
Nåja, jag förstår, eftersom hon skulle göra en video och helst inte ville ta om det så iddes hon inte lägga tid på att reda ut garnet först. Men jag märkte hur jag tänkte: så respektlöst mot fint garn! Dessutom brukar jag ta ett djupt andetag när det trasslar till sig på det sättet och tänka: nu är chansen att ta det här som välbehövlig terapi! :)

Men då ska man inte ha en videokamera som snurrar förstås...

Tillbaka till garnlådan.
Vad kunde jag hitta på?
Skrev ett mail till en kompis om hobby häromdagen och nämnde nåt om spetsvirkning... Det skulle det rostfärgade garnet säkert passa till, skirt så det förslår. Det är ju nästan sytråd...

Jag återkommer om det blir nåt av projektfunderingarna :).
Tills dess eller överhuvudtaget: Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar