Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

onsdag 26 februari 2020

Också tandborsten ger vårkänslor :)...

... med grönskande blad på tandborstskaftet :).

Jag kunde inte motstå att köpa.
Ja just så. Så funkar det med reklam och fiffig design.
Det är alltså ormbunksblad inuti plastskaftet.
Snyggt och fräscht.
Återstår att se om själva borsten är bra också.
Nog av ett känt märke så antagligen helt ok.

Jag har haft lite problem med att hitta en lagom effektiv men ändå mjuk tandborste.
Eftersom tandköttet är så känsligt och tandhalsarna lätt ilar så kräver det en bra designad soft borste.
Den jag har nu, som jag köpte i en butik med inte alltför stort utbud, men som jag nödvändigt behövde, ska vara soft, åtminstone står det så, men den är världens spretigaste och skarpaste borste. Ingen fason alls på den. Minns inte märket... eller jo, kanske det är ett annat än den här ormbunksborsten.

Hur som helst. Viktigt med bra borste så man gärna borstar tillräckligt länge och väl.

Hörde nånstans häromdagen någon berätta att hen gjorde en städdrive i baddrummet och kokade alla tandborstarna...
What?
Har aldrig hört om det, faktiskt.
Jag byter ut dem när de inte verkar fräscha mer.
Förr, i min ungdom, bytte jag inte så ofta, nu faller det sig helt naturligt.
Så roligt att få byta och hoppeligen få en som dels är mjukare och behagligare än den gamla (de verkar bli spretiga och skarpa med tiden) men också effektivare.
Ofta nog efter ett tandläkar- eller tandhygienistbesök byter jag.

Alltså, intresseklubben antecknar än en gång.
Vadan denna tandborstsvada?
Massor med ord om ingenting... inte för det, det är ju nog viktiga saker men...

Minns förresten en gång i tiden när man såg på den första versionen av Expedition Robinson, eller hette det bara Robinson?, nåja, då var det visst nån där som tillverkade tandborstar åt hela gänget... hmmm...

Hur som helst.
Borsta bra men hemma bäst :)!
Ha det bra tills nästa gång...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar