Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

fredag 21 februari 2020

Fyrkantig syltburk med björnbild...

... ett ord på sju bokstäver, börjar på k slutar på -la...

Nu blev det klurigt, visst?

Det här är koordinaterna på mitt fönsterbräde som jag skrev om när det var elavbrott härom veckan.
Ledlampor i gammal fyrkantig syltburk, på skruvlocket som hör till står det Karhula, det lär vara glasfabriken. Och både på locket men också instämplat i glaset på sidan finns en björnbild. Karhu = björn på finska.

Fåse om den behövs nu till veckoslutet igen. Ytterligare stormliknande vindar och regn har utlovats. Just nu är det grått därute. Någon pratade om en jättelång november den här vintern, snart inne på fjärde månaden sen november började.
Men visst, det var ju vinter häremellan.
Med snöskottning så det räckte. Men det var en kort stund.

Igår när jag körde hem från staden norröver så såg jag ett ställe i grannbyn där de ännu hade på full julbelysning på gården. Det var ett sånt där ställe som varje år skaffar nytt ljusarrangemang att fylla på med. Alla delar av gården är upplyst, alla träd, alla buskar, alla gavlar och fönsterkarmar och ... ja, allt. Det lyste där fortfarande, inte med julstämning, men med ljusstämning i den gråa november... jag menar februari.

Men visst är våren på gång. Jag kom på mig med att planera in lite buskklippande det här veckoslutet, om vädret tillåter. Jag läste nånstans om att vårvintern är lämplig klipp-tid för vissa växter.

Och här inne hoppas jag på grönska från nyårsblomman jag fick.
Jag ska fota så ni får se. Kanske ni också inspireras att börja tänka grönt... :).

Vi återkommer med vårfunderingar! :) Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar