Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

måndag 3 februari 2020

Snö, skrynklig snö, rasrisk, packad snö...

... är just vad den här murriga bilden ska beskriva. Faller det eller faller det inte?

På andra sidan är taket snöfritt, men just här där jag har mitt garage är hotet (snön) överhängande.

Jag skottade vid andra uthus och garage och dörrar igår. Där hade snön kommit ner från taket och packat sig hårt, hårt. Jag tänkte att vid det laget jag har färdigt skottat på andra ställen så har nog det här också äntligen bestämt sig för att komma ner.

På förmiddagen var jag en runda med bilen, och när jag kom hem lämnade jag bilen på utsidan. Jag utgick från att det vilket ögonblick som helst blir orsak att skotta här. Sen kan jag ju lugnt köra in bilen utan risk att få allt det där i nacken, eller på biltaket, kaboom.

Men se det blev inte som jag tänkt.
Man ser på snön där på taket att det är skrynkligt. Det är väl ett tecken på att det rör på sig och är på väg ner? Men nej, ännu sent på kvällen hade inget som helst hänt. Jag försökte peta till det där överhängande sjoket och det kom ju ner men bara jämnt med takkanten.

Sen gick temperaturen från plus till minus, så man skulle ju tro att det inte faller mera då, så länge som det är på minus. Men vill det riktigt bråka för mig så har jag allt att hacka bort nu på morgonen. Bara för att retas.

Vinterns fröjder.
Och sen blir det vår :). Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar