Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

tisdag 9 april 2013

Han ligger vid stugknuten, lyssnar på droppet i stuprännan och väntar på mera vår :). Det tar så länge i år.

Men oj, vad pälsen är varm ibland när han kommer in för att få lite mat! Han har nog solbadat på nån riktigt skön plats, t.ex. uppefter stugväggen där man alltid får se de första brännässelskotten sticka upp ur blombänken :), eller också på lekstugutrappan, där det verkligen blir varmt om solen lyser hela dagen.

Fjordingarna i hagen ställer sig också alltid på eftermiddagarna med "bredsidan" mot solen, om den lyser, för att få så mycket värme som möjligt. Och har man hämtat dem till stallsbommen för att rykta och ev. sadla dem, så märker man också hur väldigt varm deras päls är på solsidan. Härligt!

Det blev nog lite hästkontakt idag också, vilket behövdes. Stod bland annat vid grinden och "pratade" en god stund med "stora fjordingkillen". Han kom fram och verkade ha nåt på hjärtat. Roligt med kontakt, även om man inte alltid förstår :).

För övrigt har jag ett handarbete fem före klart, bara att fästa alla trådar och sen pressa lite.
Ni minns kanske mina paint-ritningar där jag beskrev en handarbetsekvation som löd:
En ljusgrå loppiströja med stor stor krage = en loppiströja med liten kragkant + ett stort nystan garn.
Till det här kom lite rest-nallegarn i en matchande mörkgrå nyans.
Resultatet av ekvationen är nu = loppiströja med liten kragkant + en grå spetsstickad väst.
Kanske jag sätter in bild sen.
Roligt i alla fall att få nåt färdigt.

Det är sen en annan sak att jag faktiskit började med nåt nytt idag. Av restgarn... :). Roligt att handarbeta!
Tänkte för mig själv när jag mockade bort några små "hopar" från ridbanan: En timme handarbete om dagen, gör det lättare att orka med vardagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar