Välkommen till mitt hobbyrum!
Ursäkta råddet... mitt huvud är ännu råddigare :) och fullt av idéer och tankar.
Varsågod, här är en stol att sitta på.

Du kan ta katten i famnen i stället, eller lyfta ner den.
Hoppas du trivs!

söndag 7 april 2013

Ännu är det inte slut med snön och vinterväder. Snöyran tog helt plötsligt över det härligt soliga vårväder som vi haft nu i många många dagar. Jag blev nästan chockad i morse när det inte syntes nån sol. Det var ju nåt som var fel!

Men snön ska väl komma ner nu i stället för nån gång i maj... För då vill Mitthobbyrum ju ha värme, fin härlig ridplan och lagom torra vägar.

Det har blivit mycket stall i Mitthobbyrum under den senaste veckan. Både promenader med hästar i skogen och lite vanlig skritt-träning på ridbanan, från marken alltså, och en timmes träningspass i sadeln också (som gav mycket positivt inombords), och så lite annat smått och gott. Fast allra mest kanske "rykta bort lite mer av de kollossala mängderna vinterpäls som ska bort". Det är ju den tiden nu.

Allt som har med hästar att göra är ok. Även om det kan synas vara lite jobbigt. Som t.ex. att få bort all vinterpäls sen från kläderna när man kommit hem från stallet...
Huvudsaken att man får vara i närheten av och prata med hästarna. Det är terapi!

Jag har inte skrivit så mycket här av annan orsak också. Jag har försökt jobba med halvfärdiga handarbeten :). Jag vet ju att om jag slår mig ner vid datorn så försvinner hela kvällen i ett huj och jag hinner inte handarbeta. Och visst är det roligt att surfa och blogga, men ännu mera tillfredsställelse är det nog ändå att göra nåt riktigt praktiskt med händerna. Så länge man har händer att jobba med. Och fingrar som lyder. Tyvärr börjar man ju märka att inte det heller är en självklarhet längre...

Sen stod det ju i tidningen idag (?) att en sen vår inte alls är nåt hinder för en tidig sommar !!! så mitt i allt flyttar Mitthobbyrum ut i trädgården och hur ska jag då hinna handarbeta!! :) Bäst att lämna in Kompostboken till biblioteket i morgon, maska av stickningen jag har på bordet, söka fram den där skjortan jag skulle sy om, och plocka fram de halvfärdiga mormorsrutorna som jag började med för ... hmm... fem år sen?? :)

Carpe diem, är väl nåt att tänka på hur som helst. Ringer en god vän, så ta tid att prata, eller skicka ett kort om du har tänkt det. Och om du får huvudvärk, ta det lugnt, slappna av, värm vetedynan, sänk axlarna... I morgon är en annan dag... om Gud vill och vi får leva, brukar det heta. Så sant, så sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar